We zijn er!!

7 november 2014 - Haifa, Israël

Shalom allemaal,

Nou, na een lange reis van zo'n 13 uur zijn we aangekomen in het beloofde land. De zon scheen hier heerlijk dus we voelen ons meteen helemaal op ons gemak. Aan dit weer hoef je ook niet zo heel lang te wennen. :) De reis is heel voorspoedig gegaan.

Gisteravond zijn we rond een uur of half tien ingecheckt op Schiphol. Bijgestaan door een heel team  ‘uitzwaaiers’ waren de koffers precies van het goede gewicht. En dan komt toch echt het afscheid. Na de nodige knuffels, kaartjes, foto’s en omhelzingen was het dan toch echt tijd om te gaan. De familie kon vast huiswaarts terwijl wij nog even een tijdschrift kochten en wachten tot we door de douane konden gaan. Rond twaalf uur zijn we toen met het vliegtuig vertrokken naar Istanbul.

Het was natuurlijk hartstikke donker toen we vertrokken en wat een fantastisch uitzicht was dat! Allemaal slingerende verlichte wegen onder ons. Rond vier uur zijn we geland op Istanbul (Het was drie uur vliegen maar die tijd werd een uur verzet). We waren alle drie hartstikke moe dus we zijn neergestreken op de wachtbanken en hebben nog een paar uurtjes slaap meegepikt. Om zeven uur konden we aan boord van de vlucht naar Tel Aviv. De zon was ondertussen opgekomen dus we hadden een mooi uitzicht op Istanbul. We zijn eigenlijk alle drie als een blok in slaap gevallen dus voor we het wisten waren we in Israël geland. Daar moesten we weer even wachten voordat we ons visa kregen en toen dat eindelijk geregeld was stonden we op Israëlische bodem.

Liesbeth voelde zich gedurende de reis niet zo lekker dus we hebben rustig aan gedaan. Wat geld gepind en kaartjes gekocht voor de trein. We moesten nog even wachten op de trein dus toen hebben we meteen maar even dankbaar gebruik gemaakt van de zon die heerlijk scheen. Zo rond de 25 graden, dus heerlijk! (Vooral als je dan weet dat het in NL pijpenstelen regent. :)) Na anderhalf uur treinen kwamen we aan in Haifa waar Johanneke en Gibran ons hebben opgepikt. Ze hebben ons naar het appartement gebracht waar we onze koffers hebben neergezet.

Het appartement ziet er heel goed en schoon uit. We hebben een keukentje, een woonkamer, douche en 2 slaapkamers. Allemaal super ruim en een leuke buurt. We hebben onze eerste boodschappen al gedaan, waarbij we trouwens op moesten schieten want de shabbat begon om zonsondergang.

Nu zijn we een beetje aan het bijkomen van de reis en de nieuwe indrukken. We hopen dit weekend wat meer te weten te komen over Haifa en ons programma voor de komende weken op de scholen.

Wij gaan slapen! Tot de volgende keer!

Shabbat Shalom

P.S. Zoals jullie zien is de titel van de blog een beetje veranderd. Lisa en Liesbeth zijn bij mij ingetrokken en we hopen om beurten te schrijven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Dick en jeanet:
    Hey meiden ,

Een hele fijne tijd toegewenst in Israël.
    De foto van de uitzwaaiers hebben wij ook maar dan van de andere kant!
  2. Alice:
    Hee meiden!
    Fijn dat jullie er zijn. Een super fijne tijd toegewenst in Israël! Ik hou jullie blog in de gaten :)
    Liefs Alice
  3. Tineke:
    7 november 2014
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! En wat leuk om onze foto's vanaf de andere kant te zien!! Slaap lekker vannacht en geniet van de zon!