De eindstreep

25 mei 2015 - Genemuiden, Nederland

Shalom,

Het is al weer een hele poos geleden dat we iets van ons hebben laten horen. We zijn inmiddels al weer lang en breed thuis, maar dat was inmiddels al wel duidelijk. ;) Toch nog een laatste blog om het geheel goed af te sluiten.

De tijd vliegt! We zijn inmiddels al weer ruim drie maanden terug in Nederland en weer helemaal ingeburgerd. Druk bezig om onze klasjes in toom te houden op LIO-stage en ondertussen ook nog de scriptie af te ronden. Want dat was toch uiteindelijk de reden dat we zijn vertrokken: Meer inzicht krijgen in het christelijk onderwijs in Israël. En het mooie weer was natuurlijk een heerlijke bijkomstigheid. ;)

De laatste weken in Nes Ammim hebben we in betrekkelijke rust doorgebracht. Op die ene hond na dan. De dagen vulden zich met werken, schrijven, eten, lachen en slapen. En natuurlijk afscheid nemen van diverse mensen, want het einde was in zicht. De laatste dagen hadden we uitgetrokken voor Jaffa, Tel Aviv. Nog even een paar dagen vakantie vieren, onze laatste shekels verspillen en genieten van Israël. Maar de grootste uitdaging moest nog komen: Hoe pak ik zo tactisch mogelijk mijn koffer in met zo min mogelijk spullen die achter moeten blijven. Dat was nog een heel gepuzzel maar het is uiteindelijk gelukt. Midden in de nacht werden we met de taxi afgezet op Ben Gurion Airport waar we onze koffers nog even konden onderwerpen aan een final weigh en ons konden voorbereiden op de strenge security. Dat was trouwens geen overbodige luxe want ze hadden ons bijna vastgehouden daar. En met Schiphol in zicht wil je dat echt niet meer, ook al is het weer nog zo lekker en de mensen nog zo aardig. ;) Maar goed, na een goede vlucht kon het thuisfront ons dan eindelijk in de armen sluiten. Het is voorbij!

Nou nee. Want de eindstreep is dan misschien in zicht, dat onderzoek moet toch ook echt af. Dat was tenslotte de reden voor vertrek. Na een aantal gesprekken, presentaties en verbeteringen is ook deze klus geklaard en zijn we officieel afgestudeerd voor onze minor! Terugkijkend kunnen we zeggen dat we een ontzettend mooie en leerzame tijd hebben gehad in Israël. We willen u danken voor het meelezen, reageren en meeleven tijdens de tijd dat we in Israël waren. Het was erg prettig om onze ervaringen met jullie te delen en ook te merken dat mensen meedachten.

Groetjes,

Lisa, Liesbeth en Arianne

P.S. Nogmaals willen we jullie erop wijzen dat je je kunt inschrijven voor de nieuwsbrief van de Stichting Vrienden van de Sisters of Nazareth. Kijk op de vorige blog of op de website voor meer informatie. (http://www.vriendenvanhaifa.nl/contact)

1. Lucherdien:
    25 mei 2015
    Leuk deze afronding en gefeliciteerd met je behaalde succes. En nu nog een baan. Dat zou mooi zijn. Het ga je goed. Groet Lucherdien
  2. Annerieke:
    26 mei 2015
    Inderdaad gefeliciteerd met jullie behaalde succes! Nu op naar de volgende stap.....!

Hartelijke groeten Klaas, Annerieke en kids